Social media concept

Dank aan 400 trouwe facebookvolgers en 600 you-tube-kijkers!

Onlangs mochten we op onze Facebookpagina onze 400’ste volger en “vind-ik-leuk-er” verwelkomen. Voor een kleine partij als het Vlaams Belang (in een eerder kleine gemeente), waar niet iedereen zomaar zijn of haar sympathie publiekelijk durft te bekennen is dit dus heel goed nieuws.

Voorlopig doet alleen het veel grotere N-VA in Malle nog iets beter qua facebook-volgers. Hun teller staat momenteel op 404 volgers, het Vlaams Belang zit hen dus kort op de hielen met 400. Op de 3e plaats vinden we pas het grote DBM met amper 118 volgers. De andere partijen doen het op sociale media nog veel slechter.  CD&V Malle haalt amper 58 volgers, het kartel SPA-Groen+ heeft er 56 en VLD heeft 82 “vrienden”, zij hebben niet eens een pagina.

Op Twitter en Instagram vinden we géén enkele partij uit Malle terug, maar wij hebben alvast de ambitie om hier zelf als eerste verandering in te brengen. Op You Tube boeken we echter wel veel succes. We hebben onder meer 2 reportagefilmpjes over lokale dossiers en onze acties op You Tube staan. Het eerste filmpje werd op enkele maanden tijd reeds 633 keer bekeken, het tweede filmpje werd op amper enkele weken tijd al 326 keer bekeken. Buiten Vlaams Belang heeft enkel CD&V reeds een eigen filmpje op You Tube gepost, maar dat werd op een volledig jaar tijd amper 126 keer bekeken.

Dat deze cijfers voor ons zo bemoedigend en goed zijn, is te danken aan het nieuwe bestuur. Deze moderne communicatie maakt deel uit van ons nieuw project 2018″ onder leiding van onze nieuwe voorzitter Wim Vervloet. Uit deze cijfers, maar ook uit het groeiend aantal positieve reacties op straat, blijkt dat Wim zijn sterke start als voorzitter alvast niet gemist heeft. De filmpjes op You Tube zijn vooral het werk van regisseur en cameraman van dienst: Pieter van Boxel.

Onze nieuwe voorzitter en zijn team hebben alvast goed begrepen dat sociale media een heel belangrijk communicatiemiddel is voor onze partij. Want ook de lokale media durft ons meer wel dan niet te boycotten. Ik denk dat we ook qua inhoud en uitgebreide en correcte informatie koploper zijn in vergelijking met andere partijen.

Ook in het verleden we waren we reeds koploper betreffende de lokale folder. Deze bleken altijd heel populair te zijn geweest, voor onze voor- én tegenstanders. We blijven hier dus graag op inzetten, en in het najaar mag u alvast een nieuwe editie in uw brievenbus verwachten. Ook hier zijn we in het verleden altijd koploper geweest. En tenslotte is onze website al jarenlang een populair media bij onze volgers, ook daar zijn we altijd al vele jaren trendsetter en koploper.

We danken al onze trouwe bezoekers van onze website, onze trouwe volgers op Facebook, onze kijkers op You Tube en onze trouwe lezers van onze lokale folders.  Feed back en opmerkingen mogen blijven nog steeds welkom, zodat wij ons aanbod, onze communicatie en onze informatie nog kunnen verbeteren. Vul gerust hieronder het online-formulier in met uw kritiek en tips.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...