Industrieterrein en ringweg tegelijk.

De plannen voor de uitbreiding ons industrieterrein “de
Hooyberg” zijn verworpen door het provinciebestuur.  Voor het provinciebestuur is er bij de nieuwe
plannen te weinig aandacht besteed aan de bereikbaarheid en ontsluiting van ons
industrieterrein.  En daar kunnen we het
provinciebestuur geen ongelijk in geven. Aandacht voor mobiliteit bij zo’n
industrieterrein is inderdaad heel belangrijk.

Er zijn natuurlijk wel (vage) plannen, rond mobiliteit
rond het industrieterrein. Zo is er in de mobiliteitsstudie Noorderkempen
plannen in fase opgemaakt.  Maar deze
studie is geen bindend concreet plan. 
Volgens de studie wordt eerst de ring van Zoersel aangelegd in fase 1,
daarna een fase 2 met aansluiting richting ons industrieterrein en pas later
een fase 3 met verlenging vanuit het industrieterrein richting N153 (Sint
Lenaertsebaan) en E19 te Brecht.

We weten intussen dat het nog even kan duren voor men
fase 1 gaat realiseren, en wanneer komen de andere fases er dan aan? De
provincie heeft dus gelijk dat het om weinig concrete zaken gaat.

Het Vlaams Belang stelt daarom voor om in de plannen rond
industrieterein “Hooyberg”, tevens fase 2 en 3 uit te werken. Later kan de
ring van Zoersel dan op deze weg aangesloten worden. Op deze manier kunnen we het project rond de Hooyberg
realiseren samen met deze belangrijke omleidingsweg (ringweg).

 

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...